Klant aan het woord – Munckhof

 

Een persoonlijk tintje geven aan de kerstgeschenken. Dat was de wens van vervoerdersbedrijf Munckhof toen ze met Tintelingen in zee gingen. Management assistent Saskia Wanten vertelt hoe de samenwerking met Tintelingen eruitziet.

 
 

‘Tintelingen staat open voor onze ideeën’

 
 

Saskia, wat doet Munckhof precies?

‘Wij regelen alles wat te maken heeft met mobiliteit. Dat komt neer op de inzet van taxi’s (voor leerlingen die naar school worden gebracht), touringcars (voor evenementen) en travel (voor zakelijke reizen, zoals vliegtickets voor een congres). In totaal hebben we twaalf vestigingen in Nederland en bijna 2.000 medewerkers in dienst.’

 
 

Hoe vliegen jullie de feestdagen aan?

‘Kerst is voor ons een belangrijk project. Al in maart of april beginnen we met de eerste voorbereidingen. We sturen kerstkaarten naar onze relaties, organiseren kerstborrels en regelen eindejaarsgeschenken voor onze medewerkers. Jarenlang deelden wij traditionele kerstpakketten uit waarin een zogenaamd Munckhof-item in zat. Dat kon bijvoorbeeld servies zijn met een Munckhof-tekening erop. Die was dan gemaakt door iemand uit een zorginstelling die wij van vervoer voorzien.’

 
 

Hoe kwamen jullie in aanraking met Tintelingen?

‘We wilden een keer eens iets anders. Vernieuwing en het verrassingseffect vinden we belangrijk. Via Sligro kwamen we in contact met Tintelingen. Zij gaven de optie voor een Tintelingen-cadeaukaart mét het Munckhof-item. Dat zagen wij wel zitten. Datzelfde jaar brak corona uit en waren we blij dat we voor Tintelingen hadden gekozen. Want we hadden al een digitaal kerstgeschenk.’

 
 

Hoe ondersteunt Tintelingen jullie bij jullie wensen?

‘Afgelopen jaar organiseerden we een tekenwedstrijd waar de kinderen en kleinkinderen van onze medewerkers aan mee konden doen. De winnende tekening werd gedrukt op de Tintelingen-verpakking. In combinatie met de Tintelingen vonden wij dat een mooi kerstgeschenk. Op deze manier hebben onze mensen de vrije keuze om een cadeau uit te zoeken, maar zit er ook een persoonlijk tintje aan. We krijgen ook aanbiedingen voor andere webshops van kerstleveranciers, maar die zijn in dat opzicht niet zo onderscheidend als Tintelingen.’

 
 

Hoe zien jullie de samenwerking met Tintelingen voor je in de toekomst?

‘Inmiddels hebben we al vier jaar achter elkaar voor Tintelingen gekozen. Er zijn korte lijntjes, dat past bij ons. Samen met Tintelingen-accountmanager Menno willen we vooral het verrassingseffect behouden. Gelukkig staat Tintelingen altijd open voor dit soort ideeën, dat is fijn.’