
‘We ontwerpen voor ieder wat wils’

Een saai vormgegeven cadeau-envelop, een kleurloze giftbox of een alledaagse shopomgeving? Niet bij Tintelingen! Wij doen er juist alles aan om klanten elk jaar opnieuw te verrassen met een explosie aan creativiteit, waar je óók nog je eigen sausje aan toe kunt voegen. Communicatiebureau Circa Twee helpt ons met de vormgeving. Een interview met eigenaar Rob Nelissen.
Een saai vormgegeven cadeau-envelop, een kleurloze giftbox of een alledaagse shopomgeving? Niet bij Tintelingen!
Bekijk alle designs"Wij doen er alles aan om onze klanten elk jaar te verrassen met een explosie aan creativiteit"
Jullie ontwerpen voor Tintelingen elk jaar nieuwe verpakkingen. Hoe gaan jullie te werk?
‘Geef ons een creatieve opdracht en wij gaan los! Voor Tintelingen vernieuwen we elk jaar de cadeau-envelop, de sleeve én de giftbox. Dat zijn de drie verpakkingen waar je uit kunt kiezen. We bedenken bijvoorbeeld nieuwe manieren van vouwen, tekenen weer net een ander kerstgevoel of ontwerpen grafische inserts voor de sleeves. Dat zijn bijvoorbeeld mooie kaarten, of papieren vormpjes waar je een kerstboom of arrenslee van kunt maken.’
Kunnen klanten de verpakkingen ook nog personaliseren?
‘Uiteraard. Elk ontwerp komt in twaalf verschillende kleuren. Verder kun je een logo en welkomsttekst toevoegen én kiezen voor mooie goudfolie-accenten. En als je écht wil uitpakken, dan ontwerpen wij een geheel eigen vormgeving. Die worden dus op maat gemaakt. Eerder deden we dat al voor verzekeraars, overheden en ziekenhuizen.’

Wat zijn de trends in vormgeving voor dit jaar?
‘De zwart-goud giftbox met in goudfolie ‘je bent goud waard’ erop gedrukt is al jaren een echte topper. Die komt ook dit jaar weer terug. Maar we verrassen ook, bijvoorbeeld met een giftbox met daarin een schilderij van Rembrandt van Rijn (met ons sausje eroverheen, natuurlijk). Kortom: voor ieder wat wils!’
Komen jullie ontwerpen op meer plekken terug?
‘Zeker! Alle grafische elementen die wij bedenken, komen naast de cadeauverpakkingen ook terug in de webshop. Zo creëren we een totaalbeleving voor de klant en worden ze ondergedompeld in een feestelijke sfeer, passend bij hun geefmoment.’
